Skaitomo teksto suvokimas, literatūrinio kūrinio ir literatūros teorijos sąvokų pažinimas. 8 kl. (13 užduočių)


Tema. Maironio baladė „Jūratė ir Kastytis“. Baladės bruožai. (aut. – A.G.)

A lygio užduotis. Užduotyje pateiktos ištraukos iš Maironio baladės “Jūratė ir Kastytis”, mokiniams reikia šias ištraukas sujungti su pateiktais epikos, lyrikos, dramos bruožais.

Prieiga>>>>>

Pg lygio užduotis. Užduotyje pateiktos trys ištraukos iš Maironio baladės “Jūratė ir Kastytis”. Mokiniams reikia ištraukas priskirti epinio, lyrinio ir draminio vaizdavimo elementų grupei.

Prieiga>>>>>

Pt lygio užduotis. Užduotyje pateikti epinio, lyrinio ir draminio vaizdavimo elementai būdingi baladei. Mokiniams reikia išrinkti, kurie lyrikos bruožai, kurie epikos, kurie dramos.

Prieiga>>>>>


Tema. P. Širvio eilėraščių analizė. (aut. – J.K.)

A lygio užduotis. Įtvirtinimo užduotis. Eilėraščio ,,Liepsnabokščiai klevai“ analizė (eilėraštį rasite čia, 12 psl.).

Prieiga>>>>>

Pg lygio užduotis. Įtvirtinimo užduotis. Eilėraščio ,,Tu - versmė, tu - giesmė“ analizė (eilėraštį rasite čia, 13 psl.)

Prieiga>>>>>

Pt lygio užduotis. Įtvirtinimo užduotis. Eilėraščio ,,Kai brendu naktimi“ analizė (eilėraštį rasite čia, 18 psl.)

Prieiga>>>>>


Tema. Joanos Ulinauskaitės-Mureikienės knygos „Likimo išbandymai“ ištraukos „Lemtingi gyvenimo posūkiai“ aptarimas: tema, veikėjai, veiksmo laikas ir vieta. Bendražmogiškųjų vertybių samprata. (aut. – G.R.)

A lygio užduotis. Perskaitę Joanos Ulinauskaitės-Mureikienės knygos „Likimo išbandymai“ ištrauką „Lemtingi gyvenimo posūkiai“, naudodamiesi programėle „Canva“ arba tinklalapiu www.canva.com, atlikite užduotį.

Prieiga>>>>> (mokiniai prie programėlės “Canva” ar tinklalapio www.canva.com prisijungia naudodamiesi jiems sukurta bendra paskyra).

Pg lygio užduotis. Perskaitę Joanos Ulinauskaitės-Mureikienės knygos „Likimo išbandymai“ ištrauką „Lemtingi gyvenimo posūkiai“, naudodamiesi programėle „Canva“ arba tinklalapiu www.canva.com, atlikite užduotį.

Prieiga>>>>> (mokiniai prie programėlės “Canva” ar tinklalapio www.canva.com prisijungia naudodamiesi jiems sukurta bendra paskyra).

Pt lygio užduotis. Perskaitę Joanos Ulinauskaitės-Mureikienės knygos „Likimo išbandymai“ ištrauką „Lemtingi gyvenimo posūkiai“, naudodamiesi programėle „Canva“ arba tinklalapiu www.canva.com, atlikite užduotį.

Prieiga>>>>> (mokiniai prie programėlės “Canva” ar tinklalapio www.canva.com prisijungia naudodamiesi jiems sukurta bendra paskyra).


Tema. S. Nėries, J. Degutytės  meilės lyrika. (aut. – J.K.)

A lygio užduotis. 1. Įvardinkite  (suraskite porą) meninę ar kalbinės raiškos priemonę bei sąsiuvinyje paaiškinkite jos reikšmę. 2. Sukurkite trumpą vaizdelį apie rudenį pavartodami 7 skirtingos rūšies menines ar kalbines raiškos priemones.

Prieiga>>>>>

Pg lygio užduotis. 1. Įvardinkite  (suraskite porą) meninę ar kalbinės raiškos priemonę bei sąsiuvinyje paaiškinkite jos reikšmę. 2. Sukurkite trumpą vaizdelį apie rudenį pavartodami 5 skirtingos rūšies menines ar kalbines raiškos priemones.

Prieiga>>>>>

Pt lygio užduotis.  1. Įvardinkite (suraskite porą) meninę priemonę.Galite naudotis vadovėliais ir internete esančia informacija. 2. Sukurkite trumpą vaizdelį apie rudenį pavartodami 3 skirtingos rūšies menines ar kalbines raiškos priemones.

Prieiga>>>>>


Tema. Meilės lyrikos apibendrinimas. (aut. – J.K.)

A lygio užduotis. Naudodamiesi tinklalapiu www.wordart.com, dirbdami porose sukurkite pasirinktos formos, spalvos žodžių debesį: užrašykite 5 - 7 pasirinkto (ar mokytojo skirto) poeto kūrybos bruožus ( kokiais požymiais šio poeto meilės lyrika išsiskiria iš kitų). Savo nuomonę  pagrįskite 5 - 7 argumentais (žodžių debesies forma, spalva, pasirinktos savybės ir kt.) bei pristatykite klasės draugams.

Prieiga. Tinklalapis www.wordart.com

Pg lygio užduotis. Naudodamiesi tinklalapiu www.wordart.com, dirbdami porose sukurkite pasirinktos formos, spalvos žodžių debesį: užrašykite 5 pasirinkto (ar mokytojo skirto) poeto kūrybos bruožus ( kokiais požymiais šio poeto meilės lyrika išsiskiria iš kitų). Savo nuomonę  pagrįskite 5 argumentais (žodžių debesies forma, spalva, pasirinktos savybės ir kt.) bei pristatykite klasės draugams.

Prieiga. Tinklalapis www.wordart.com

Pt lygio užduotis. Naudodamiesi tinklalapiu www.wordart.com, dirbdami porose sukurkite pasirinktos formos, spalvos žodžių debesį: užrašykite 3 - 5  pasirinkto (ar mokytojo skirto) poeto kūrybos bruožus ( kokiais požymiais šio poeto meilės lyrika išsiskiria iš kitų). Savo nuomonę  pagrįskite 3 argumentais (žodžių debesies forma, spalva, pasirinktos savybės ir kt.) bei pristatykite klasės draugams.

Prieiga. Tinklalapis www.wordart.com


Tema. K. Borutos ,,Baltaragio malūnas” - tautosakai artimi veikėjų paveikslai. (aut. – L.L.)

A lygio užduotis. Susipažinę su apysaka ,,Baltaragio malūnas“, dirbdami grupėse, naudodami programėlę www.wordart.com mokiniai sugalvos ir įkels ne mažiau 10 žodžių, nusakančių Jurgos kaip dainų mergelės, Girdvainio ir Pinčuko charakterio savybes, pristatys kitiems mokiniams, pakomentuos savo pasirinkimą, vertins savo ir kitų grupių atliktą darbą. Užduoties atlikimui skiriama 10 minučių, pristatymui skiriamos 5 minutės.

Prieiga. www.wordart.com

Pg lygio užduotis. Susipažinę su apysaka ,,Baltaragio malūnas“, dirbdami grupėse, naudodami programėlę www.wordart.com mokiniai sugalvos ir įkels ne mažiau 5 žodžių, nusakančių Jurgos kaip dainų mergelės, Girdvainio ir Pinčuko charakterio savybes, pristatys kitiems mokiniams, pakomentuos savo pasirinkimą, vertins savo ir kitų grupių atliktą darbą. Užduoties atlikimui skiriama 10 minučių, pristatymui skiriamos 5 minutės.

Prieiga. www.wordart.com

Pt lygio užduotis. Susipažinę su apysaka ,,Baltaragio malūnas“, dirbdami grupėse, naudodami programėlę www.wordart.com mokiniai sugalvos,  ir įkels ne mažiau 5 žodžių, nusakančių vieno pasirinkto veikėjo (Jurgos, Girdvainio, Pinčuko) charakterio savybes, turėdami galimybę naudotis žodžių banku. Pristatys kitiems mokiniams, pakomentuos savo pasirinkimą, vertins savo ir kitų grupių atliktą darbą. Užduoties atlikimui skiriama 10 minučių, pristatymui skiriamos 5 minutės.

Prieiga. www.wordart.com


Tema. Simono Daukanto “Būdas senovės lietuvių, kalnėnų ir žemaičių”. Simono Daukanto vartojamų žodžių reikšmės šiandien. (aut. – A.G.)

A lygio užduotis. Šioje užduotyje pateiktos ištraukos iš Simono Daukanto kūrinio “Būdas senovės lietuvių, kalnėnų ir žemaičių”. Toase ištraukose praleisti kai žodžiai, kuriuos mokiniai turi įrašyti iš pateikto žodžių banko.

Prieiga>>>>>

Pg lygio užduotis. Simono Daukanto istoriniame pasakojime “Būdas senovės lietuvių, kalnėnų ir žemaičių” vartojama daug mums šiandien nebesuprantamų žodžių. Šioje užduotyje mokiniams reikia “išversti” Simono Daukanto vartotus žodžius į šių dienų kalbą. Pateikta 10 žodžių iš kūrinio ir trys variantai žodžių, kuriuos vartojame šiandien.

Prieiga>>>>>

Pt lygio užduotis. Simono Daukanto istoriniame pasakojime “Būdas senovės lietuvių, kalnėnų ir žemaičių” vartojama daug mums šiandien nebesuprantamų žodžių.Šioje užduotyje mokiniams reikia suporuoti žodžius, žodžiui iš Simono Daukanto teksto rasti šiandien vartojamą atitikmenį.

Prieiga>>>>>


Tema.  Adomas Mickevičius  poema „Gražina“. Poemos veikėjos Gražinos savybės. (aut. – A.G.)

A lygio užduotis. Šioje užduotyje mokiniams reikia spręsti kryžiažodį - rasti žodžius apibūdinančius Adomo Mickevičiaus poemos “Gražina” veikėją Gražiną. Užduotyje yra pagalba, kur pateiktos ištraukos iš poemos.

Prieiga>>>>>

Pg lygio užduotis. Šioje užduotyje pateiktos ištraukos iš Adomo Mickevičiaus poemos “Gražina” ir savybės būdingos poemos veikėjai Gražinai. Mokiniams reikia parinkti, pagal ištrauką tinkančias savybes.

Prieiga>>>>>

Pt lygio užduotis. Užduotyje mokiniai atverčia korteles, kuriose surašytos Adomo Mickevičiaus poemos “Gražina” veikėjos Gražinos savybės ir ištraukos iš šios poemos. Mokiniai turi stengtis įsidėmėti kortelių vietą ir sujungti savybes su citatomis.

Prieiga>>>>>


Tema. Meninės raiškos priemonės Maironio eilėraštyje ,,Trakų pilis”. (aut. – L.L.)

A lygio užduotis. Perskaitę Maironio eilėraštį ,,Trakų pilis”, pasitelkę matytas Trakų pilies nuotraukas, dirbdami porose, naudodamiesi tekstu, mokiniai suras ir įkels į programėlę www.wordart.com 5 meninės raiškos priemones (žodžius, kurie tas priemones nusako), pritaikydami pasirinktą žodžio debesies paveikslėlį, pristatydami kitiems mokiniams, paaiškindami meninių priemonių reikšmes. Užduoties atlikimui skiriama 15 minučių, pristatymui skiriamos 5 minutės.

Prieiga. www.wordart.com

Pg lygio užduotis. Perskaitę Maironio eilėraštį ,,Trakų pilis”, pasitelkę matytas Trakų pilies nuotraukas, dirbdami porose, naudodamiesi tekstu, mokiniai suras ir įkels į programėlę www.wordart.com 3 meninės raiškos priemones (žodžius, kurie tas priemones nusako), pritaikydami pasirinktą žodžio debesies paveikslėlį, pristatydami kitiems mokiniams, paaiškindami meninių priemonių reikšmes. Užduoties atlikimui skiriama 15 minučių, pristatymui skiriamos 5 minutės.

Prieiga. www.wordart.com

Pt lygio užduotis. Perskaitę Maironio eilėraštį ,,Trakų pilis”, pasitelkę matytas Trakų pilies nuotraukas, dirbdami porose, naudodamiesi tekstu, mokiniai suras ir įkels į programėlę www.wordart.com 3 ir daugiau žodžių, nusakančių, kaip atrodė Trakų pilis, pritaikys pasirinktą žodžio debesies paveikslėlį, pristatys kitiems mokiniams, paaiškins savo pasirinkimą. Užduoties atlikimui skiriama 15 minučių, pristatymui skiriamos 5 minutės.

Prieiga. www.wordart.com


Tema. Tautos dvasia ir žmogaus vertės kriterijai. V. Krėvės ,,Milžinkapis”. (aut. – L.L.)

A lygio užduotis. Perskaitę V. Krėvės ,,Milžinkapį” , dirbdami grupėse, naudodamiesi programa www.canva.com, pasirinkę patikusį šabloną - pavyzdį (mokyklinis plakatas, reklaminis plakatas ir kt.) parinks 5 tinkamas citatas, kurios įvardintų tautiškumo ar žmogaus vertės kriterijus, įkels į pasirinktą šabloną, tas citatas paaiškindami bent 3 trumpomis  frazėmis.. Darbui skiriama 15 minučių.

Prieiga. www.canva.com

Pg lygio užduotis. Perskaitę V. Krėvės ,,Milžinkapį” , dirbdami grupėse, naudodamiesi programa www.canva.com, pasirinkę patikusį šabloną - pavyzdį (mokyklinis plakatas, reklaminis plakatas ir kt.) parinks 3 tinkamas citatas, kurios įvardintų tautiškumo ar žmogaus vertės kriterijus, įkels į pasirinktą šabloną, tas citatas paaiškindami bent 1 trumpa  fraze. Darbui skiriama 15 minučių.

Prieiga. www.canva.com

Pt lygio užduotis. Perskaitę V. Krėvės ,,Milžinkapį” , dirbdami grupėse, naudodamiesi programa www.canva.com, pasirinkę patikusį šabloną - pavyzdį (mokyklinis plakatas, reklaminis plakatas ir kt.) parinks 1 tinkamą citatą, kuri nusakytų Lietuvos gamtos grožį, ir įkels į pasirinktą plakato šabloną. Darbui skiriama 15 minučių.

Prieiga. www.canva.com


Tema. Dalia Grinkevičiūtė „Lietuviai prie Laptevų jūros“: savybės, padėjusios išlikti tremtyje. (aut. – G.R.)

A lygio užduotis. Perskaitę Dalios Grinkevičiūtės knygos „Lietuviai prie Laptevų jūros“ ištraukas, naudodamiesi tinklalapiu www.wordart.com, atlikite užduotį.>>>>>

Prieiga. Tinklalapis www.wordart.com (registruotis nebūtina).

Pg lygio užduotis. Perskaitę Dalios Grinkevičiūtės knygos „Lietuviai prie Laptevų jūros“ ištraukas, naudodamiesi tinklalapiu www.wordart.com, atlikite užduotį. >>>>>

Prieiga. Tinklalapis www.wordart.com (registruotis nebūtina).

Pt lygio užduotis. Perskaitę Dalios Grinkevičiūtės knygos „Lietuviai prie Laptevų jūros“ ištraukas, naudodamiesi tinklalapiu www.wordart.com bei mokytojo pateiktu charakterio savybių sąrašu, atlikite užduotį. >>>>>

Prieiga. Tinklalapis www.wordart.com (registruotis nebūtina).


Tema. S. Šaltenis ,,Riešutų duona”. (aut. – A.B.)

A lygio užduotis. Naudodamiesi mobiliu įrenginiu ir Learningapps mokymosi aplinka, susiekite pateiktą informaciją, susijusią su S. Šaltenio apsakymu ,,Riešutų duona”.

Prieiga>>>>>

Pg lygio užduotis. Naudodamiesi mobiliu įrenginiu ir Learningapps mokymosi aplinka, susiekite pateiktą informaciją, susijusią su S. Šaltenio apsakymu ,,Riešutų duona”.

Prieiga>>>>>

Pt lygio užduotis. Naudodamiesi mobiliu įrenginiu ir Learningapps mokymosi aplinka, susiekite pateiktą informaciją, susijusią su S. Šaltenio apsakymu ,,Riešutų duona”.

Prieiga>>>>>


Tema. Erlickas. Pasirinkti eilėraščiai. (aut. – A.B.)

A lygio užduotis. Pasirinkite 3 J. Erlicko eilėraščius, perskaitykite juos ir suraskite epitetus, metaforas, palyginimus, retorines figūras. Naudodamiesi mobiliu įrenginiu,  surastas menines raiškos priemones pateikite Wordart mokymosi aplinkoje. 

Prieiga>>>>>

Pg lygio užduotis. Pasirinkite 2 J. Erlicko eilėraščius, perskaitykite juos ir suraskite epitetus, palyginimus, retorines figūras. Naudodamiesi mobiliu įrenginiu,  surastas menines raiškos priemones pateikite Wordart mokymosi aplinkoje.

Prieiga>>>>>

Pt lygio užduotis. Pasirinkite 2 J. Erlicko eilėraščius, perskaitykite juos ir suraskite epitetus, deminutyvus. Naudodamiesi mobiliu įrenginiu,  surastas menines raiškos priemones pateikite Wordart mokymosi aplinkoje.

Prieiga>>>>>


 

Tinklapis nerenka jokios informacijos (vartotojo kompiuteryje nesaugoja slapukų).
OK